Rodičům a dětem poskytujeme tyto služby

  • diagnostická činnost (psychologická a speciálně pedagogická) formou přímé práci s klientem (individuální vyšetření)
  • poradenská činnost (pedagogicko-psychologické poradenství, sociálně právní poradenství pro klienty a jejich rodiče, individuální konzultace)
  • informační a metodická činnost - nabídka informačních materiálů rodičům

    Pracovníci poradny poskytují konzultace a metodickou pomoc rodičům a dospívajícím klientům zejména v otázkách osobnostního vývoje, výchovného a vzdělávacího vedení, doporučují speciální postupy při práci s dětmi s VPU ve školním i domácím nácviku, žáky a rodiče orientují na možnosti studijních a profesních předpokladů, u výchovných obtíží na vhodné výchovné přístupy a styly.

Problematika, se kterou se na nás můžete obrátit:

  • kategorie předškolních dětí:
       posouzení školní zralosti a připravenosti pro zaškolení,
       zhodnocení psychomotorické úrovně u dětí s nerovnoměrným vývojem, dětí se ztíženou psychosociální
       adaptací,
       děti s výchovnými problémy v rodině i škol.zařízeních,
       posouzení vývoje laterality v souvislosti s přípravou na počáteční výuku čtení a psaní,
  • kategorie školních žáků:
       výukové obtíže, zjišťování příčin neúspěchu žáků a předcházení školního selhávání,
       obtíže vycházející z kombinovaných vad a zdravotního postižení žáků,
       výchovné problémy ve školním i rodinném prostředí,
       přeřazování žáků do speciálních škol a tříd,
       zhodnocení předpokladů pro výuku ve specializovaných třídách,
       u žáků 2.stupně ZŠ pak problematika studijní a profesní orientace žáků
  • kategorie studentů středních škol:
       sledování školní úspěšnosti klientů s vývojovými problémy a poruchami,
       pomoc při řešení otázek vzdělávání (sociální adaptace, styly učení),
       problémy související s psychickým vývojem dospívajících,
       překonávání výchovných obtíží,
       další profesní orientace středoškoláků

Odborní pracovníci se zaměřují zejména na individuální psychokorektivní a reedukační činnosti na rozvoj osobnosti, sebepoznání, tréninkové programy pro děti s ADHD, nápravu specifických poruch učení včetně dyskalkulií, problémy žáků a studentů spojené s jejich psychickým vývojem a vzděláváním formami:

  • vedení klienta psychologem (autogenní trénink, relaxace, psychokorektivní pohovory)
  • vedení klienta speciálním pedagogem (reedukace poruch učení)
  • tréninkové kurzy k rozvoji pozornosti, kognitivních funkcí a překonávání dílčích nezralostí u dětí s ADHD
  • v rámci krátkodobého vedení grafomotorická cvičení k rozvoji jemné motoriky, vizuomotoriky a grafického projevu předškolních dětí, opakované metodické konzultace k nápravě VPU pro rodiče